Zakład Ubezpieczeń Społecznych zobowiązuje się zapewnić dostępność aplikacji mobilnej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do aplikacji mobilnej mZUS dla Lekarza (Android, iOS).
Aplikacja mobilna jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Błędy i nieprawidłowości będą sukcesywnie poprawiane w ramach modyfikacji serwisu.
Deklarację sporządzono na podstawie oceny podmiotu zewnętrznego przeprowadzonej przez Uxeria Sp. z o.o. Wyniki badania przedstawia Raport z audytu aplikacja mZUS dla Lekarza.
W przypadku problemów z dostępnością serwisu prosimy o kontakt:
Koordynator ds. dostępności ZUS Krzysztof
Czechowski.
e-mail: dostepnosc@zus.pl
telefon: +48 22 667 15 04
Każdy ma prawo:
Żądanie musi zawierać:
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najpóźniej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Poinformuj nas o barierach w dostępności - złóż wniosek o zapewnienie dostępności.
W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej aplikacji mobilnej lub elementu aplikacji mobilnej wskazanej w żądaniu albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu przez osobę występującą z żądaniem osoba ta ma prawo do złożenia skargi w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej aplikacji mobilnej lub elementu aplikacji mobilnej.
Do skarg rozpatrywanych w postępowaniach w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej aplikacji mobilnej lub elementu aplikacji mobilnej stosuje się przepisy działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego.
Skarga powinna zawierać:
Skargę niezawierającą imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego skargę pozostawia się bez rozpoznania.
Skargę można złożyć pisemnie w każdej terenowej jednostce organizacyjnej ZUS oraz Centrali ZUS:
Skargę można złożyć też ustnie do protokołu (w tym przypadku protokół podpisany zostaje przez wnoszącego skargę oraz osobę przyjmującą zgłoszenie).
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Opis dostępności architektonicznej jest regularnie aktualizowany i dostępny na stronach wskazanych w poniższych linkach:
Opis dostępności komunikacyjno-informacyjnej jest regularnie aktualizowany i dostępny na stronie: