Ułatwienia dla osób z niepełnosprawnością ruchu w II Oddziale ZUS w Poznaniu
Obsługa klientów
Klienci są obsługiwani w Poznaniu w budynku przy ul. Starołęckiej 31.
Miejsca parkingowe
Przed budynkiem przy ul. Starołęckiej 31, przy głównym wejściu do budynku są wyznaczone dwa miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością ruchu.
Wejście do budynku
Osoby z niepełnosprawnością ruchu mogą dostać się do budynku dwoma wejściami od ulicy Starołęckiej 31. Przy każdym wejściu znajduje się pochylnia.
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
System TOTUPOINT
W budynku A zamontowano trzy znaczniki systemu TOTUPOINT, które informują o:
- wejściu do Sali Obsługi Klientów od strony północnej,
- wejściu od strony przystanku tramwajowego „Bystra”,
- lokalizacji Dziennika Podawczego oraz punktu Informacji ogólnej.
System TOTUPOINT umożliwia orientację w przestrzeni osobom niewidomym i słabowidzącym. Działa w oparciu o technologię Bluetooth Low Energy (BLE). Aby z niego skorzystać, należy posiadać smartfon lub tablet z włączoną funkcją Bluetooth oraz zainstalowaną bezpłatną aplikację TOTUPOINT, dostępną w App Store (iOS 9.0+) i Google Play (Android 5.0+).
Drzwi wejściowe do budynku
Drzwi wejściowe do budynku otwierają się automatycznie.
Wewnątrz budynku
Sala obsługi klientów znajduje się na parterze. W budynku nie występują bariery budowlane. Wysokość lady stanowiska informacji ogólnej nie została obniżona, dlatego osoby z niepełnosprawnością mogą być obsłużone przy stoliku, znajdującym się naprzeciwko tego stanowiska. W ten sposób zapewniamy klientom ze szczególnymi potrzebami dostęp alternatywny do stanowiska informacji ogólnej - do czasu modernizacji sali obsługi.
Toaleta dla osób z niepełnosprawnością
Toaleta przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnością ruchu znajduje się na korytarzu, w pobliżu sali obsługi klientów. Jest wyposażona w system wzywania pomocy. W toalecie znajduje się także przewijak dla dziecka.