Jak się komunikować z obywatelami
11 March 2025
Przystępna i zrozumiała komunikacja to podstawa w kontakcie obywatela z administracją publiczną. Jak Zakład Ubezpieczeń Społecznych radzi sobie z tym zadaniem na tle innych instytucji, zarówno publicznych, jak i podmiotów komercyjnych? Więcej na ten temat w kolejnym odcinku podcastu wideo „ZUS na głos”, którego gościem był dr hab. Tomasz Piekot z Uniwersytetu Wrocławskiego.
Czym się charakteryzuje przystępna komunikacja? Czy standard prostego języka, jeden z elementów dobrej komunikacji, który ZUS wdraża od 2016 roku, wystarczy, aby zapewnić Polkom i Polakom łatwy dostęp do niezbędnych dla nich informacji? Co robią naukowcy i urzędnicy, aby taki dostęp zapewnić? Jak poradzić sobie z wyzwaniami komunikacyjnymi, takimi jak walka o uwagę użytkowników czy zagrożenie tzw. analfabetyzmem funkcjonalnym? A sztuczna inteligencja (AI) – czy może stanowić rozwiązanie czy raczej zagrożenie?
W nowym odcinku podcastu „ZUS na głos” zatytułowanym „Prosta komunikacja w administracji publicznej” szukamy odpowiedzi na te pytania wraz z dr. hab. Tomaszem Piekotem, językoznawcą i komunikologiem, kierownikiem Pracowni Prostej Polszczyzny Uniwersytetu Wrocławskiego, która od kilkunastu lat znajduje się w sercu ruchu prostego języka w Polsce.
Odcinek nagrywany był w siedzibie Oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych we Wrocławiu, w prawie stuletnim budynku przy ul. Pretficza.