Breadcrumb

Co możesz zrobić samodzielnie, jeśli masz problem z PUE/eZUS? Czyszczenie pamięci podręcznej i plików tymczasowych

Co możesz zrobić samodzielnie, jeśli masz problem z PUE/eZUS? Czyszczenie pamięci podręcznej i plików tymczasowych

Czyszczenie pamięci podręcznej i plików tymczasowych (katalogu „Temp”) może pomóc w rozwiązaniu takich problemów jak:

  • nieprawidłowe wyświetlanie strony,
  • nieoczekiwane błędy w działaniu,
  • zbyt wolne działanie strony.

Czyszczenie pamięci podręcznej w przeglądarkach

Przed wykonaniem poniższych czynności wyloguj się ze swojego konta PUE/eZUS.

Google Chrome

  • wybierz na klawiaturze Ctrl+Shift+Del i kiedy pojawi się okno wyboru danych do usunięcia,
  • wybierz dane i potwierdź usunięcie.

Mozilla Firefox

  • wybierz: Narzędzia (ikona z trzema kreskami w prawy górnym rogu) → Historia → Wyczyść historię przeglądania,
  • pojawi się okno wyboru danych do usunięcia i okresu, za jaki mają być usunięte, wybierz dane [Wszystko] i zatwierdź.

Microsoft Edge

wybierz w przeglądarce Pasek zadań (ikona z trzema kropkami) → Historia → ikona kosza → Usuń dane przeglądania.

Czyszczenie plików tymczasowych

Katalog Temp jest folderem, który służy do przechowywania plików tymczasowych. Po zakończeniu działania programu usuwane są pliki tymczasowe. Jednakże może się zdarzyć, że nie zostaną one usunięte, na przykład na skutek niepoprawnego wyjścia z programu.

Czyszczenie lub usuwanie zawartości folderu Temp zwalnia miejsce na dysku twardym.

W systemach Windows aby usunąć wszystkie pliki z folderu Temp, wykonaj następujące działania:

  1. Zamknij wszystkie przeglądarki Internetowe, jeśli są otwarte.
  2. Kliknij przycisk Start w lewym dolnym rogu ekranu.
  3. W oknie Uruchom lub w oknie wyszukiwania, wpisz %TEMP% w polu Otwórz.
  4. Kliknij przycisk OK lub naciśnij Enter.
  5. Otworzy się folder z plikami tymczasowymi.
  6. Naciśnij na klawiaturze kombinację przycisków Ctrl+A, by zaznaczyć wszystkie pliki w folderze.
  7. Kliknij na klawiaturze Delete.
  8. Jeśli pojawi się dodatkowe okno, potwierdź usunięcie plików, klikając Tak.

screen z PUE - potiwrdzenie usunięcia elementów

Wyczyścisz w ten sposób folder zawierający pliki tymczasowe.

Warto również sprawdzić, czy program antywirusowy nie blokuje dostępu do platformy PUE/eZUS lub np. dodatek Adguard w przeglądarce internetowej.

Po wyczyszczeniu pamięci podręcznej i plików tymczasowych ponownie otwórz przeglądarkę i spróbuj wykonać czynności w PUE/eZUS, które się nie powiodły.

Jeśli problem dotyczy tego, że nie wyświetlają się kolejne okna w PUE/eZUS, sprawdź, czy Twoja przeglądarka nie ma włączonej funkcji blokowania wyskakujących okienek.